مشاوره رایگان

زیر سامانه مانیتورینگ رفتار عملکردی در DaycherCHECK ، به بخش بندی شاخص های رفتاری در عملکرد، مانیتورینگ تغییرات آنها و ارائه لیست های عملیاتی از واحد های با اولویت نظارتی بالا به همراه انواع گزارشات مدیریتی و مقایسه ای می پردازد. بر اساس گزارشات این سامانه، با نظارت دائمی بر عملکرد واحد ها و افراد زیر مجموعه، روند های پایدار یا ناگهانی در کاهش عملکرد را براحتی شناسایی و مدیریت کنید. الگوهای عملکرد خوب را تشویق کرده و از اتلاف منابع و هزینه جلوگیری نمایید. 

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید بدانید…

  • چگونه می توان سیستم رتبه بندی بهتر و عادلانه تری برای شعب، واحدهای سازمانی یا نمایندگان فروش طراحی کنیم؟
  • در صورت تاثیر عوامل بیرونی و موثر بر سطح عملکرد کلی شعب و نمایندگان، چگونه می توان سریعا میزان تاثیر پذیری آنها را مانیتور و شناسایی کرد؟
  • چگونه می توان قبل از افت شدید عملکرد واحدهای زیرمجموعه، آنها را شناسایی و مورد بررسی و اصلاح قرار داد؟
  • آیا راهی برای بازخورد گرفتن سریع از فرآیندهای اصلاحی در جهت بهبود سطح عملکردها وجود دارد؟
  • در سازمان های بزرگ دنیا عملکرد پرسنل چگونه مدیریت می شود؟
  • چگونه می توانیم بدون سرک کشیدن در مسائل شخصی کارکنان، سریعا از وقوع مشکلات تاثیرگذار بر عملکرد آنها اطلاع پیدا کنیم؟
  • چگونه می توان با نظارت سیستمی درست مبنای پاداش های عملکردی افراد را ارتقا بخشیم؟

همه‌ی اینها بخشی از چالش های مهم و کلیدی مدیران واحدهای عملیاتی و منابع انسانی هست که بایستی بر اساس رویکردهای واقع گرایانه و داده محور، پاسخ داده شوند. سامانه تحلیلی DaycherCHECK  با استفاده از زیرساخت پلتفرم تحلیلی داده کاوی و یادگیری ماشین برای پاسخ به سوالات فوق طراحی شده است.

DaycherCHECK چگونه کار میکند؟

عملکرد، به شدت دارای ماهیت پویا و دینامیک است. بنا به شرایط مختلف زمانی و با تاثیر از محیط پیرامون، دارای نوسان های جدی خواهد شد. شناسایی الگوهای عملکردی رایج در فعالیت کارکنان/واحدهای سازمانی/نمایندگان و یا شعب اولین گام در مدیریت سطح عملکرد آنها می باشد. زیرسامانه مانیتورینگ رفتار عملکردی در DaycherCHECK  آخرین و بروزترین الگوهای عملکردی را شناسایی و در قالب گزارش های متنوع در اختیار مدیران قرار می دهد. ماهیت دینامیک و پویای این سامانه باعث می شود علاوه بر دسترسی فوری به آخرین وضعیت موجود، روند تغییرات در گذشته را نیز مشاهده کنیم.

مشاهده روند های پایدار در سطح عملکرد و همچنین  افت و خیزهای سیستماتیک یا تغییرات ناگهانی، منجر به اولویت بندی اقدامات اصلاحی و تعیین گروه های حساس جهت پیگیری و نظارت می شود.

همچنین با توجه به سیستم بازخورد و گزارشات آتی، می توان نتایج اقدامات انجام شده را بررسی و در صورت لزوم بازنگری نمود. سامانه DaycherCHECK چرخه تحلیل، تعامل، بازخورد و بازنگری اقدامات شما را در مسیر بهبود و کنترل سطح عملکرد مدیریت می کند و ضمانت اجرایی لازم برای استفاده عملیاتی از تحلیل های پیشرفته را فراهم می سازد.

رفتار عملکرد واحدهای سازمانی/شعب

هریک از واحدهای سازمانی/شعب معمولا در حیطه فعالیت های خود بر اساس سنجه های عملکردی خاصی مورد ارزیابی کمی قرار می گیرند. بطور مثال در یکی از پروژه های گروه دایکه در شهرداری کرج، سنجه های عملکردی همچون سرعت، صحت و … برای واحد های مختلف شهرداری در پاسخ دهی به تماس شهروندان در سامانه 137 مورد بررسی قرار گرفته اند.

در مثالی دیگر این موضوع قابل تعمیم به عملکرد شعب بانک ها با توجه به سنجه هایی از قبیل منابع، مصارف، مطالبات و … می باشد. شناسایی الگوهای عملکردی واحدهای سازمانی/شعب بر اساس روش های خودکار یادگیری ماشین و شناخت وضعیت موجود، منجر به رتبه بندی سطح بالا و بالطبع اولویت بندی آنها می شود. همچنین با مانیتورینگ دینامیک تغییرات الگوها، قبل از وقوع نتایج هزینه زا واحدهای سازمانی/شعب در معرض خطر شناسایی شده و اقدامات اصلاحی لازم صورت می پذیرد.

سامانه تحلیلی DaycherCHECK، چشم بینا و همیشه بیدار مدیریت در چگونگی انجام فعالیت واحدهای زیرمجموعه است.

نظارت بر حجم زیادی از فعالیت ها و وظایف سازمانی در عصر حاضر نیازمند استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی است تا دغدغه مدیران معطوف به تصمیم گیری و حل مسئله باشد. نظارت و شناسایی اولویت ها در سامانه DaycherCHECK بطور دائمی انجام می پذیرد.

رفتار عملکرد کارکنان

نحوه عملکرد کارکنان همیشه یکی از دغدغه های اصلی مدیران منابع انسانی بوده است. این موضوع با توجه به ماهیت رابطه انسانی از پیچیدگی بالایی برخوردار می باشد. عملکرد کارکنان تحت تاثیر عوامل گوناگون محیطی از قبیل شرایط اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و … بوده که منجر به نوسانهای قابل توجه در طول زمان می شود.

همچنین در حال حاضر در بسیاری از سازمان ها سیستم های پاداش و تشویق بر اساس عملکرد تعریف شده که لازمه‌ی آن مانیتورینگ دقیق نحوه عملکرد افراد است. بنابراین مدیران منابع انسانی و عملیاتی جهت پیشبرد اهداف تعیین شده علاقمند هستند تا با مدیریت صحیح و مبتنی بر شناخت وضعیت موجود و نظارت بر تغییرات زمانی آن، برنامه ریزی دقیقتر و واقع گرایانه تری داشته باشند.

DaycherCHECK این امکان را فراهم می سازد تا با شناخت دقیق از الگوهای رفتاری در عملکرد کارکنان خود ضمن مانیتورینگ دینامیک و پویای تغییرات، در سریعترین زمان ممکن افت و خیزهای سطح عملکرد در کارکنان خود را مشاهده کرده و تعاملی مناسب جهت حل مشکلات کارکنان خود داشته باشد. مغز هوشمند این سامانه نه تنها باعث مدیریت بهتر و منطقی بر چگونگی عملکرد کارکنان خواهد شد، بلکه وفاداری آنها را نیز به سازمان افزایش می دهد زیرا خود را جزئی از بدنه سازمان می بینند که در هنگام درد خود، سازمان نیز درد آنها را سریعا درک می کند.