رفتن به محتوا
برنامه نویسی پایتون
تقویم آموزشی
مستندات دوره
هفته اول
مفاهیم و مقدمات پایتون درس نمونه
مروری بر نقشه راه مسیر علم داده
معرفی دوره
نصب پایتون و ورژن های آن
مقدمه ای بر پایتون
کامپایلرها: lexical analysis
کامپایلرها: Syntax analysis
کامپایلرها: Semantic analysis-1
کامپایلرها: Semantic analysis-2
کامپایلرها: Intermediate code representation & Optimize Pseudo code
کامپایلرها: Machine code generation
مفسرها
آشنایی با Pycharm و شروع برنامه نویسی پایتون
آشنایی با Pycharm و Virtual Environment
آشنایی با اصول کدنویسی در پایتون
مقدمه‌ای بر کار با string ها
کاربرد هوش مصنوعی در برنامه نویسی
مقدمه ای بر انواع داده
انواع داده: numeric
انواع داده: sequence
رفع اشکال آنلاین 1 درس نمونه آنلاین زنده (اختیاری)
هفته دوم
انواع داده در پایتون Data Types
نکاتی در مورد محاسبات عددی و indexing
رشته ها در پایتون: string slicing
رشته ها در پایتون: string formating-1
رشته ها در پایتون: string formating-2
رشته ها در پایتون: string formating-3
عبارت های شرطی در پایتون
عبارات شرطی: if, elif, else
عبارات شرطی: linters & conditions
عبارات شرطی: ternary operator
حلقه های For و While
حلقه ها: for loop
حلقه ها: break & continue
حلقه ها: loop counter & zip
حلقه ها: while
حل تمرین ها
تمرین شماره 1: بازی Hop-Wiz
تمرین شماره 2: Odd-Even-Iterator
تمرین شماره 3: Mean-Value
رفع اشکال آنلاین 2 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته سوم
لیست ها در پایتون
لیست ها
لیست ها: pointer concept
لیست ها: reference counter & garbage collection & mutable & immutable
لیست ها: متدها
لیست ها: copy methods-1
لیست ها: copy methods-2
تاپل ها در پایتون
تاپل ها – بخش 1
تاپل ها – بخش 2
پروژه تمرینی RPS (سنگ-کاغذ-قیچی)
پروژه تمرینی RPS (سنگ-کاغذ-قیچی)
تابع Range و کاربردهای آن
تابع range
تابع range: محدودیت در range
آشنایی با Iterator ها
آشنایی با Iterator ها
دیکشنری و کاربردهای آن
دیکشنری
دیکشنری: insertion & memory order
دیکشنری: hashing
دیکشنری: security concept
دیکشنری: dictionary iteration
حل تمرین Numeric String
حل تمرین Numeric String
رفع اشکال آنلاین 3 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته چهارم
مقدمه ای بر Git
آشنایی با مفهوم Git
قابلیت های مهم Git
مروری بر تاریخچه Git
نصب و کانفیگ Git
رابط کاربری Git: گرافیکی یا خط فرمان
فرایند نصب Git
کانفیگ کردن کاربر در Git
کلون کردن Repoی دایکه
استفاده از Git Bash
مفاهیم پایه Git
مفهوم Repository و کاربرد آن
Commit کردن یعنی چه؟
جریان کاری در محیط Git
فرایند Add & Commit در گیت
استفاده از Git در ابزارهای ابری
مقدمه ای بر Github
کلون کردن یک Repo در گیتهاب
ساخت SSH-key و استفاده از آن
قراردادن کد خود در Github
آشنایی با مفهوم Git Push
جزئیات بیشتر درباره Push کردن
Branch کردن و کاربرد آن
مثال‌های بیشتر از Push کردن
استفاده از Git در محیط IDE ها
رفع اشکال آنلاین 4 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته پنجم
آشنایی با مجموعه ها
مروری بر نقشه راه علم داده
مجموعه ها
مجموعه ها: frozen set
مجموعه ها: ادامه frozen set
خواندن و نوشتن فایل ها در پایتون
خواندن و نوشتن فایل: wrapper & paths
خواندن و نوشتن فایل: read files
خواندن و نوشتن فایل: write files
خواندن و نوشتن فایل: read & write binary files
آشنایی با مفهوم دنباله سازی
دنباله سازی: pickle
دنباله سازی: marshal & json
دنباله سازی: معایب ماژول pickle
دنباله سازی: shelve-1
دنباله سازی: shelve-2
آشنایی با فرمت های JSON و CSV
آشنایی با فرمت های JSON و CSV
رفع اشکال آنلاین 5 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته ششم
آشنایی با ماژول ها در پایتون
ماژول چیست و ماژولار بودن به چه معناست؟
آشنایی با Search Path پایتون – بخش 1
آشنایی با Search Path پایتون – بخش 2
دستورات Import کردن
مفهوم Package در پایتون
آشنایی با ماژول Turtle
تاریخ و زمان در پایتون
مناطق زمانی و اهمیت آن
ماژول Time در پایتون
ویژگی سیستم های 32 بیتی
ساختار زمان و ساعت در پایتون
معرفی ماژول datetime
معرفی ماژول pytz – بخش اول
معرفی ماژول pytz – بخش دوم
رفع اشکال آنلاین 6 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته هفتم
توابع در پایتون
مقدمه ای بر توابع در پایتون
پارامترها و آرگومان های تابع
پارامترهای ستاره دار یا متغیر
متغیر __name__ در تابع چیست؟
مفهوم scope ها در توابع
مفهوم scope ها در توابع: local() & global()
تابع recursive به چه معناست؟ – بخش 1
تابع recursive به چه معناست؟ – بخش 2
generator ها در پایتون
آشنایی با جنریتور ها
ادامه بحث جنریتورها
مثالی از جنریتورها
نکات تکمیلی توابع Recursive و مبحث Scoping
نکات تکمیلی توابع Recursive و مبحث Scoping
آشنایی با Docstring ها
آشنایی با Docstring ها
رفع اشکال آنلاین 7 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته هشتم
برنامه نویسی شی‌گرا (OOP) در پایتون
مروری بر نقشه راه علم داده
مقدمه و تعریف شی‌گرایی
مفاهیم پایه‌ در شی‌گرایی
آشنایی با مفاهیم Namespaces و Class Attribute
آشنایی با متد __init__ از مجیک متدها
پروژه آموزشی شی‌گرایی – بخش اول
پروژه HTML و مفهوم ارث بری یا Inheritance
افزودن attribute به تگ های HTML
کلاس Head در HTML
کلاس Body در HTML
رفع اشکال آنلاین 8 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته نهم
پروژه آموزشی شی‌گرایی – بخش دوم
آشنایی با Exception ها
تکمیل کلاس HTML
ایجاد یک سند HTML
ادامه بحث شی‌گرایی در پایتون
آشنایی با مفهوم Polymorphism
آشنایی با Aggregation و Composition
آشنایی با مفهوم Delegation
آشنایی با Duck Typing
آشنایی با Overloading و Overriding
آشنایی با Getters و Setters
مباحث تکمیلی
آشنایی با Pyobject
آشنایی با Lambda Function
پروژه: طراحی و حل بازی Sudoko
پروژه نهایی دوره: طراحی و حل بازی Sudoko
رفع اشکال آنلاین 9 آنلاین زنده (اختیاری)
هفته دهم
حل پروژه Sudoku
رسم فریم بازی Sudoku
نگاشت شبکه رسم شده به ماتریس اعداد
محاسبه و حل بازی Sudoku
بررسی چالش های موجود
پروژه علم داده در پایتون: مدل رده بندی تصاویر
معرفی دیتاست و ساختار پروژه
ماژول های پیش پردازش داده ها
ساخت مدل KNN
بررسی نتایج مدل KNN
ساخت مدل CNN
بررسی نتایج مدل CNN
رفع اشکال آنلاین 10 آنلاین زنده (اختیاری)
پیوست: کتابخانه های علم داده در پایتون (اختیاری: جهت مرور)
کتابخانه های علم داده: Numpy
آشنایی با ابزار علم داده Jupyter Notebook
مقدمه ای بر Numpy
ایجاد یک Numpy Array و کار کردن با آن
مقایسه Numpy Array و List
محاسبه Norm و Inner Product
ماتریس ها در Numpy
حل سیستم های خطی در Numpy
کتابخانه های علم داده: Matplotlib
مقدمه ای بر چارت ها
آشنایی با چارت Histogram
آشنایی با Boxplot, Piechart و Errorbar
1 از 2
موضوع قبلی
موضوع بعدی

نصب پایتون و ورژن های آن

  1. برنامه نویسی پایتون
  2. مفاهیم و مقدمات پایتون
  3. نصب پایتون و ورژن های آن
دانلود ویدیو اول
موضوع قبلی
بازگشت به درس
موضوع بعدی
درخواست مشاوره رایگان ×

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

    Call Center