برنامه‌های اندرویدی مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی، بسته‌های کدنویسی هستند که با زبان‌های مختلفی نوشته می‌شوند و میتوان با زبان پایتون، رابط کاربری برای اندروید طراحی کرد.

این موضوع به‌طورکلی ناشی از بازتولید سرمایه در حال گردش در بازار جهانی بوده که می‌کوشد، سیستم‌عامل اندروید را هرچه بیشتر با رابط کاربری‌های هوش مصنوعی هماهنگ کرده و ادغام نماید.

اندروید

هوش مصنوعی اندروید چیست؟

هوش مصنوعی اندروید، واژه‌ای است که از آن برای اشاره به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی به‌کاررفته در سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌شود. با معرفی اندروید از ۲۰۰۳ ایده توسعه رابط کاربری‌های متنوع بر روی آن نیز بر سر زبان‌ها بود. این رابط کاربری‌ها بر اساس زبان‌های برنامه‌نویسی طراحی شده بودند که سیستم‌عامل اندروید توانایی خواندن آن‌ها را داشته باشد.

اما با توسعه سریع رابط کاربری‌های هوش مصنوعی بر روی فناوری‌های تصویری، گرافیکی و پیام‌رسان‌ها، امروزه شاهد محصولات متنوعی در دسته‌های بازی هوش مصنوعی در اندروید، اپلیکیشن هوش مصنوعی در اندروید، سخت‌افزارهای پردازشگر و هسته‌های کوچک قدرتمند در تقسیم‌کار اقتصادی بین اجزاء مختلف گجت‌های هوشمند هستیم.

هوش مصنوعی اندروید شامل امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که به کمک هوش مصنوعی برای اجرا بر روی پلتفرم‌هایی که دارای سیستم‌عامل اندروید هستند، طراحی شده است.

معرفی چند بازی

بازی‌هایی که بر اساس فناوری‌های هوش مصنوعی توسعه یافته‌اند، جزو موارد بهترین هوش مصنوعی اندروید خواهند بود. به طور مثال در بازی پوکر و یا شطرنج، هوش مصنوعی در کسری از ثانیه می‌تواند رفتار شما در بازی را تشخیص داده و بهترین واکنش را در برابر شما پیاده کند.

در همین رابطه می‌توان به بازی Happy Draw اشاره کرد که در آن شما باید نقاشی بکشید و سایر شرکت‌کنندگان، نقاشی شما را حدس بزنند. درصورتی‌که به‌تنهایی بازی کنید، هوش مصنوعی با حدس‌هایش بدون تردید شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

همچنین، یک بازی جذاب دیگر به نام Vs. Tensorflow وجود دارد که از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی اندروید آن استفاده شده است. در این بازی رقیب شما یک هوش مصنوعی است و در پریدن از موانع و به‌نوعی کوشش برای بقاء و پیروزی به‌راحتی می‌تواند از شما پیشی بگیرد.

معرفی چندین برنامه

در حال حاضر با توسعه هر چه بیشتر فناوری‌ها، علاوه بر محصولات خارجی متنوع، شاهد هوش مصنوعی اندروید فارسی هستیم که می‌تواند گجت‌های کوچک را به یک ماشین هوشمند تعاملی تبدیل کند. همچنین، در کشورمان استارت‌آپ‌های گوناگونی مشغول توسعه رابط کاربری‌های اندروید بوده و محصولات گوناگونی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد عموم این محصولات رابط کاربری‌های اندرویدی هستند. به طور مثال با در اختیار داشتن سرویس‌های هوشمند که گفتار انسانی را به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کنند، قادر خواهید بود تا بدون استفاده از کیبوردهای گوشی‌تان، متن‌های موردنیاز خود را ایجاد کنید. در واقع با در اختیار داشتن این برنامه، به فعال‌کردن هوش مصنوعی اندروید بر روی پلتفرمتان اقدام کرده‌اید و این می‌تواند علاوه بر آنکه زمان زیادی را برایتان ذخیره کند، کیفیت و دقت در انجام تایپ را نیز افزایش دهد.

در میان محصولات خارجی، یکی از قوی‌ترین محصولات اندرویدی، چت‌بات Replika است که به طور مداوم در حال یادگیری از شما است. باید در ارتباط با او محتاط باشید و از داوری‌ها و تعصبات خود در ارتباط با این چت‌بات استفاده نکنید. همچنین، محصولات دیگری نظیر Wysa وجود دارند که با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند به‌عنوان یک ربات هوشمند بر روی گوشی همراهتان قرار گرفته و سلامت روانی و عاطفی شما را پایش کند.

برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اندروید

زمانی که در حال دانلود یک هوش مصنوعی اندروید هستید، بد نیست که بدانید در حال خریداری یا استفاده از چه امکاناتی هستید. برنامه‌های توسعه‌یافته اندرویدی که مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی هستند، در واقع بسته‌های کدنویسی هستند که با زبان‌های مختلفی نوشته می‌شوند. این بخش از تکنولوژی جذابیت‌های خاص خود را دارد.

زیرا متخصصین می‌توانند با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی، رابط کاربری‌هایی برای اندروید طراحی کنند که در استفاده بهتر از فناوری تصویری، تکنولوژی‌های نگارشی، کارکرد اپلیکیشن‌ها و مدیریت محتواها کارآمد باشد.

تاثیر هوش مصنوعی بر اندروید
تاثیر هوش مصنوعی بر اندروید

کاربرد هوش مصنوعی در اندروید

کاربرد هوش مصنوعی در اندروید را می‌توان در طراحی‌های اپلیکیشن هوش مصنوعی و بازی هوش مصنوعی مشاهده کرد.

پیش‌تر نمونه‌هایی را در این زمینه مرور کردیم. اما به لحاظ فنی، هوش مصنوعی علاوه بر نگارش برنامه‌های مبتنی بر زبان‌های خاص برنامه‌نویسی، شامل کاربرد  Chipsetهای نیرومند در قالب تراشه‌های موتور عصبی و یا واحد پردازش عصبی نیز است. این ریزپردازنده‌ها می‌توانند وظایف گرافیکی یا محاسباتی سنگین و یا خوانش الگوریتم‌های کدنویسی شده را انجام داده و بار پردازشی گجت هوشمند را کاهش دهند.

تأثیر هوش مصنوعی در دستگاه‌های اندرویدی

هم‌زمان با قدرت گرفتن گجت‌های هوشمند، باتوجه‌به کاربست فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هوش مصنوعی بر روی آن‌ها، این پلتفرم‌ها قدرت تعاملشان با کاربران افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال بدون اینکه کاربران بخواهد تنظیماتی را از سوی خود بر دوربین گوشی که با آن در حال فیلم‌برداری است اعمال کند، دوربین با استفاده از فناوری تشخیص صحنه، می‌تواند به طور خودکار حالت شب، روز و یا وضعیت غروب خورشید را تشخیص دهد و نور تصویربرداری را متناسب با آن تنظیم کند.

این فناوری در مدل‌های جدید برند هوآوی به‌کاررفته است و یا حتی با استفاده از فناوری پردازش تصویر، امکاناتی ایجاد شده است که بر طبق آن می‌توان کد ورود به پلتفرم گوشی را به کمک تشخیص چهره تنظیم کرد. این دست از کاربردهای هوش مصنوعی بر روی پلتفرم‌های اندرویدی، توانسته است رفاه و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم کند.

آموزش ساخت

 سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری‌های هوش مصنوعی در زبان پایتون مشترک هستند. امروزه برای برنامه‌نویسی هوش مصنوعی در اندروید، دیگر نیازی به کدنویسی از صفر نیست. زیرا کتابخانه‌های متفاوتی ایجاد شده است که کدهای ذخیره شده در آن، بر مبنای فراخوانی قابل‌استفاده خواهند بود. اما خود سیستم‌عامل اندروید به نحو منعطف‌تری با هفت زبان برنامه‌نویسی نظیر جاوا، کولتین، C#، CSS، Html، جاوا اسکریپت و C قالب نگارش است. در حال حاضر آموزش‌های متنوعی در فضای اینترنت موجود است که می‌توان از آن برای یادگیری نحوه ساخت هوش مصنوعی اندروید استفاده کرد.

این مقاله از سایت هوشیو گرفته شده است.

ثبت نام در مسیر آموزشی دانشمند داده دایکه