یک استارتاپ فرانسوی در حال ساخت ابزاری است که به طور خودکار با استفاده از هوش مصنوعی برنامه نویسی میکند. این تکنولوژی انقلابی در صنعت برنامه نویسی و آینده شغلی متخصصان ایجاد خواهد کرد.

استارتاپ فرانسوی SourceAI در حال طراحی و ساخت ابزاری است که می تواند به طور خودکار با استفاده از هوش مصنوعی برنامه نویسی کند.

به گزارش وایرد: سالها طول می کشد تا انسان ها به زبان برنامه نویسی مسلط شوند و کد رایانه را به خوبی و بی مشکل بنویسند. با این حال ، استارتاپ فرانسوی SourceAI وارد عمل شده است.

وجود این فناوری به این معنی است که ممکن است در آینده ای نزدیک ، برنامه ریزی پیچیده ای با استفاده از هوش مصنوعی انجام شود. جاه طلبی های SourceAI نشانه یک انقلاب گسترده تر در توسعه نرم افزار است.

پیشرفت در یادگیری ماشینی امکان خودکارسازی مجموعه ای از وظایف برنامه نویسی را فراهم کرده است. از تکمیل خودکار برخی از قطعات کد تایپ شده و بهبود الگوریتم کلی تا جستجوی کد منبع و یافتن اشکالات مزاحم.

کدگذاری خودکار می تواند روند توسعه نرم افزار را تغییر دهد. اما محدودیت ها و نقاط کور هوش مصنوعی مدرن ممکن است مشکلات جدیدی ایجاد کند. الگوریتم های یادگیری ماشین می توانند غیرقابل پیش بینی رفتار کنند و کد تولید شده توسط ماشین ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. مگر اینکه با دقت بررسی شود.

SourceAI و دیگر شرکت های مشابه قصد دارند از GPT-3 ، یک برنامه قدرتمند زبان هوش مصنوعی استفاده کنند. در ماه مه 2020 ، OpenAI ، یک شرکت مستقر در سان فرانسیسکو با تمرکز بر پیشرفت های بزرگ ، این برنامه را معرفی کرد.

بنیانگذاران SourceAI از اولین کسانی بودند که به GPT-3 دسترسی پیدا کردند. OpenAI کد GPT-3 را منتشر نکرده است. اما به برخی از کاربران اجازه می دهد تا از طریق API به مدل دسترسی داشته باشند.

GPT-3

GPT-3 یک شبکه عصبی مصنوعی بسیار بزرگ است که با شبکه های وسیعی از متون مشتق شده از وب آموزش دیده است. در واقع ، این ابزار نمی تواند معنی متون را درک کند. اما می تواند الگوهای موجود در آنها را به خوبی حفظ کند.

Forkan eckets ، بنیانگذار و مدیر عامل SourceAI می گوید: “هنگام آزمایش این ابزار ، متوجه شدیم که می تواند کد تولید کند.” “در آن زمان بود که ایده توسعه SourceAI به وجود آمد.” البته ، او اولین کسی نبود که به قابلیت این ابزار پی برد.

مدت کوتاهی پس از انتشار GPT-3 ، یک برنامه نویس نشان داد که می تواند از این ابزار برای ایجاد برنامه های وب سفارشی ، از جمله دکمه ها و زمینه های ورودی برای متن و رنگ ، با ترکیب مجدد کد قبلی استفاده کند. شرکت دیگری به نام Debuild می خواهد این فناوری را تجاری کند.

هدف SourceAI این است که به کاربران خود اجازه دهد طیف وسیع تری از برنامه ها را به زبان های مختلف تولید کنند. در نتیجه ، شرکت نوپا به توسعه خودکار نرم افزارهای بیشتر کمک می کند. بکت گفت:

توسعه دهندگان می توانند از این ابزار برای صرفه جویی در زمان برنامه نویسی استفاده کنند. با این حال ، افرادی که هیچ دانش برنامه نویسی ندارند نیز می توانند برنامه های مختلفی را با کمک SourceAI ایجاد کنند.

یکی دیگر از شرکتها ، TabNine ، از نسخه قبلی مدل زبان OpenAI به نام GPT-2 برای ساخت ابزاری استفاده کرد که بتواند خط کدهایی را که توسعه دهنده در حال تایپ کردن آنها بود ، خودکار کند. چنین ویژگی می تواند زمان زیادی را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان ذخیره کند.

برندان دولانگاویت ، استادیار گروه علوم کامپیوتر و مهندسی در دانشگاه نیویورک می گوید که مدلهای زبانی مانند GPT-3 احتمالاً برای کمک به برنامه نویسان انسانی مورد استفاده قرار می گیرد. ابزارهای دیگر از این مدل ها برای شناسایی اشکالات احتمالی در کد شما هنگام برنامه نویسی استفاده می کنند.

برنامه نویسی

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید و تحلیل کد می تواند مشکل ساز باشد. در مقاله ای که در ماه مارس به صورت آنلاین منتشر شد ، محققان MIT نشان دادند که با ایجاد چند تغییر ظریف ، مانند جایگزینی برخی متغیرها برای ایجاد برنامه های مخرب ، می توان ابزارهای مصنوعی آموزش دیده را برای تأیید ایمنی آنها فریب داد. در نتیجه ، یکی از مشکلات این ابزارها عدم تعیین امنیت برنامه های مختلف است.

به گفته دانشجوی دکتری که روی این موضوع کار می کند ، نباید به مدل های هوش مصنوعی زیاد اعتماد کرد. وی گفت: به محض رسیدن این مدل ها به مرحله تولید ، اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد.

دولانگاویت ، استاد دانشگاه نیویورک نیز معتقد است که ماهیت مدل های زبانی مورد استفاده برای تولید ابزارهای برنامه نویسی مشکلاتی را ایجاد می کند. او اضافه کرد:

من فکر می کنم استفاده مستقیم از مدل های زبانی به احتمال زیاد منجر به تولید کدهای حشره دار و حتی ناامن می شود. ما نباید فراموش کنیم که آنها در مورد کد نوشته شده توسط انسان آموزش دیده اند ، که اغلب دارای اشکال است و از امنیت کافی برخوردار نیست.

دولانگاویت اخیراً وب سایت This Code Don’t Exist وجود دارد. در این وب سایت ، بخشی از کد به بازدیدکنندگان نشان داده می شود و آنها باید تصمیم بگیرند که آیا برنامه نویسی انسانی است یا از ابزار GPT-2 استفاده شده است یا خیر.

او در حال توسعه کدی است که با هوش مصنوعی نوشته شده است و وظیفه آن ایجاد اشکال برای آزمایش نرم افزارهای امنیتی است.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

دانشمندان کامپیوتر چندین دهه است که در حال تحقیق روی روش های تولید خودکار کد هستند. اما هوش مصنوعی مدرن با قابلیت های خود توانسته است هیجان بیشتری را به تحقیقات اضافه کند.

آروما ابزار یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

Aroma ابزاری است که می تواند از یادگیری ماشینی برای شناسایی قسمت های مختلف یک کد از نظر عملکرد استفاده کند. این فناوری به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه ها را سریعتر بنویسند و از اشکالات جلوگیری کنند.

در اکتبر 2020 ، گروهی در DeepMind برنامه های هوش مصنوعی را نشان دادند که می تواند نسخه های کارآمدتری از الگوریتم های دست نویس انسان را توسعه دهد. اینتل پروژه ای به نام Machine Inferred Code شباهت دارد که می تواند از هوش مصنوعی برای تقلید از یک کد استفاده کند.

چنین قابلیتی به خودکارسازی برنامه های پیچیده کمک زیادی می کند. یادگیری ماشین همچنین به عنوان راهی برای خودکارسازی برخی از کارهای مورد نیاز برای ساخت و تنظیم دقیق الگوریتم های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

حرف آخر‎

در نهایت ، ما باید ببینیم که ابزار SourceAI در عمل چقدر خوب کار می کند. هنوز هیچ نسخه نمایشی عمومی از این فناوری وجود ندارد. اما بکس گفت که این ابزار 80 تا 90 درصد مواقع هنگام انجام دستورات ساده کار می کند.

به نظر می رسد او مطمئن است که می تواند برخی از جنبه های توسعه نرم افزار را تغییر دهد. شرکت نوپای او روی یک ابزار هوش مصنوعی کار می کند. وی در مورد این ابزار گفت: “روزی دانش آموزان از آن برای انجام سریع تکالیف خود استفاده خواهند کرد.”

این مقاله از سایت تکنوفیلد گرفته شده است.

ثبت نام در دوره آموزشی هوشی مصنوعی و ماشین لرنینگ دایکه