نتایج حاصل پژوهش مطالعات سالانه RELX تحت عنوان فناوری‌های نوظهور (۲۰۲۱)  است که به کوشش شرکت مالک Proagrica یعنی RELX و توسط IPSOS Mori انجام شده است.

بنابر پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، ۸۷ درصد از کسب‌وکارهای کشاورزی آمریکا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این رقم نسبت به سال گذشته (۷۴ درصد) افزایش داشته است.

 مدیران معتقدند بخش کشاورزی در نوآوری و به‌کارگیری پیشرفت‌های دنیای فناوری همگام با صنایع بزرگ پیش می‌رود.

از میان هشت صنعتی که از آن‌ها نظرسنجی به عمل آمد، دو صنعت بیمه و برگزاری نمایشگاه‌ به‌طور مشترک رتبه نخست و صنعت کشاورزی رتبه دوم را از آن خود کردند. ۸۸ درصد از مدیران صنایع بیمه و برگزاری نمایشگاه‌ اظهار داشتند در سازمان‌‌های‌شان از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی در کشاورزی
هوش مصنوعی در کشاورزی

علاوه بر این، مبالغی که بخش کشاورزی صرف آموزش کارکنان خود در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی می‌کند نیز رو به افزایش است.

به‌عبارت دیگر، از هر ۱۰ کسب‌وکار کشاورزی، ۹ مورد (۹۰ درصد) اقدام به آموزش نیروهای خود در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی کرده‌اند.

این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ (۸۷ درصد) و همچنین میانگین سرمایه‌گذاری‌های این صنعت در بخش آموزش (۸۳ درصد) افزایش داشته است.

این نتایج حاصل پژوهش مطالعات سالانه RELX تحت عنوان فناوری‌های نوظهور (۲۰۲۱)  است که به کوشش شرکت مالک Proagrica یعنی RELX و توسط IPSOS Mori انجام شده است.

لیندسی سادون : مدیر ارشد استراتژی در Proagrica «بخش کشاورزی همواره، حتی پیش از دوران همه‌گیری کرونا، در فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری می‌کرده است.

این مسئله باعث دلگرمی کشاورزان نسل بعد است که انتظار دارند در آینده، افراد فعال در این حوزه از صنعت سواد فناورانه داشته باشند. سواد فناورانه افزایش موفقیت و بالتبع نوآوری بیشتر را به همراه خواهد آورد.»سایر یافته‌های کلیدی این نظرسنجی به شرح زیر هستند:

  • میزان به‌کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی در ایالات متحده به ۸۱ درصد رسیده است. این رقم از سال ۲۰۱۸، ۳۳ درصد افزایش داشته است.
  • ۹۲ درصد از مدیران کسب‌و‌کارها بر این باورند که فناوری‌های نوظهور بر صنعت حوزه فعالیت‌ آن‌ها تأثیر مثبت دارد.
  • ۴۸ درصد از کسب‌وکارها برای پشتیبانی از کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی تعداد متخصصین علوم داده و دیگران متخصصین فناوری خود را افزایش داده‌اند.
  • ۳۹ درصد از مشارکت‌کنندگان اظهار داشتند فناوری هوش مصنوعی بر صنعت حوزه فعالیت آن‌ها تأثیر منفی دارد. آنان دلیل رویکرد منفی خود نسبت به هوش مصنوعی را لزوم افزایش آموزش، ارتقا و پرورش مهارت‌های کارکنان خود دانسته‌اند.
هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی به‌مرور نسبت به عواقبِ اختلاف و پراکندگی در این عرضه آگاه می‌شود. ۸۹ درصد از مدیران معتقدند کشورها باید منابع و فناوری‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

حرف  آخر:

فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی این ظرفیت را دارند که داده‌ها را هویت‌زدایی کنند و در عین حال، بینش‌هایی برای ایجاد فرصت‌های جدید ارائه دهند. در نتیجه استفاده از این فناوری‌ها کشاورزان دیگر نگران افشا شدن IP خود نخواهند بود و بدین ترتیب، همکاری و در نهایت رشد افزایش می‌یابد.»