وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
بسته
شروع کنید
این گروه در حال حاضر بسته است

دانشمند داده یا متخصص دیتا‌ساینس چه جایگاهی دارد؟!

یک دانشمند داده یا متخصص دیتا‌ساینس فردی است که مهارت خود در تحلیل آماری و ساخت مدل های یادگیری ماشین را برای انجام پیش بینی و پاسخ به سوالات مهم کسب و کار به کار می گیرد. متخصص علوم داده همانند یک تحلیلگر داده نیاز دارد تا در پاکسازی، تحلیل و مصورسازی داده ها توانمند بوده و حتی بطور عمیقتری به این موارد بپردازد. ضمن اینکه علاوه بر اینها باید در ساخت، آموزش و بهبود مدل های یادگیری ماشین تسلط و مهارت لازم را داشته باشد. اگر یک تحلیلگر داده بر درک داده های گذشته و چشم انداز کنونی آن تمرکز می کند، دانشمند داده به ارائه پیش بینی های قابل قبول از آینده می پردازد. 

یک دانشمند داده فردیست که می تواند با طرح سوالات پیچیده و حل آنها به کمک دانش آماری پیشرفته و به کارگیری الگوریتم های یادگیری ماشین، ارزش فوق العاده ای برای سازمان ایجاد کند.

متخصصین علوم داده و دیتا ساینس می توانند با استفاده از متدهای یادگیری ماشین با ناظر و بدون ناظر، به دانش پنهان موجود در داده ها دست یابند و آن را آشکار سازند. آموزش مدل های ریاضی به آنها این امکان را می دهد تا بتوانند الگوها را شناسائی کرده و به پیش بینی دقیقتری از آینده برسند. به نوعی می توان گفت که یک دانشمند داده متخصص آماری است که بیشتر از یک آماری کامپیوتر می داند و متخصص کامپیوتری است که بیشتر از یک کامپیوتری به آمار مسلط است.

لیست دوره های آموزشی از ۴ آذر مطابق تقویم آموزشی در دسترس قرار خواهد گرفت.